מסלולי רכיבה לאזור התעשיה הרצליה פיתוח

מסלולים למגיעים מתל אביב:

מרחוב יהודה וולמן בתל אביב לרחוב משכית באזוה”ת הרצליה פיתוח (דרך שביל הכורכר לאורך הים) – למפה
מרחוב יצחק טבנקין בתל אביב לרחוב משכית באזוה”ת הרצליה פיתוח (דרך צומת הכפר הירוק וקיבוץ גליל ים) – למפה

מרחוב מנחם בגין 125 (בניין משרדי הממשלה, סמוך לקניון עזריאלי) לרחוב משכית באזוה”ת הרצליה פיתוח (דרך שביל הכורכר לאורך הים) – למפה
חוזרים הביתה – מסלולים מאזוה”ת הרצליה פיתוח לתל אביב:
מרחוב משכית אזוה”ת הרצליה פיתוח לרחוב יהודה וולמן בתל אביב  (דרך שביל הכורכר לאורך הים) – למפה
מרחוב משכית אזוה”ת הרצליה פיתוח לרחוב יצחק טבנקין בתל אביב (דרך קיבוץ גליל ים וצומת הכפר הירוק) – למפה
מרחוב המנופים אזוה”ת הרצליה פיתוח לרחוב יצחק טבנקין בתל אביב (דרך קיבוץ גליל ים וצומת הכפר הירוק) – למפה
מסלולים נוספים בהמשך הדף.
מעוניינים לסייע לחבריכם ולהוסיף לכאן את המסלולים שלכם? כיתבו אלינו bike2work AT bike .org.il

מסלול למגיעים מתל אביב:

נקודת מוצא: גשר רדינג המצוי בצפון נמל תל אביב.
מסלול (כ-10 ק”מ, חלקו בדרך כורכר שאינה מתאימה לאופני כביש): ראו תמונת מפה
קישור למפה: Google Maps
מסלול אופניים מגשר רדינג בתל אביב לאזור התעשיה הרצליה פיתוח

מסלול רכיבה למגיעים מת”א: מרח’ שלונסקי בתל אביב לרחוב משכית באזוה”ת הרצליה

מוצא: רחוב שלונסקי פינת פנחס רוזן (צומת כיתן) בתל אביב
יעד  : רחוב משכית, אזור התעשיה הרצליה
הערה: אין קשר בין המיספור במפה למספרים בתיאור המילולי שלהלן.
 חלופה א’ (קישור למפה בחלופה א’)
1. אברהם שלונסקי, לכיוון מערב בצד הדרומי (מדרכה מצויירת).
2. ישר בשדרות קק”ל, לכיוון מערב בצד הדרומי עד רחוב חיים לבנון (מדרכה).
3. ישר בשדרות קק”ל, לכיוון מערב בצד הדרומי עד רחוב דרך נמיר (מדרכה).
4. ישר ברחוב צבי פרופס, לכיוון מערב בצד הדרומי , עד לעיקול לפני חוף תל ברוך (שביל אופניים).
5. ימינה לרחוב 2040, רוכבים לכיוון צפון בצד המזרחי עד רחוב סאמט (נתיב אופניים)
6. שמאלה לרחוב סאמט, רוכבים לכיוון מערב בצד הצפוני עד לדרך הכורכר שליד מלון מנדרין (כביש).
7. ימינה לדרך כורכר, רוכבים לכיוון צפון עד לקצה דרך הכורכר (כורכר).
8. ימינה לדרך המרינה, רוכבים לכיוון מזרח בצד הדרומי עד לכיכר הראשון (מדרכה מאספלט).
9. שמאלה לרחוב נעמי שמר, רוכבים לכיוון צפון בצד המערבי (מדרכה מאספלט).
10. חוצים ברמזור את רחוב אבא אבן
11. ישר ברחוב נעמי שמר, רוכבים לכיוון צפון בצד המערבי (מדרכה מאספלט).
12. ימינה ברחוב מדינת היהודים, רוכבים לכיוון מזרח בצד הדרומי (שביל אופניים)
13. שמאלה לרחוב משכית (מדרכה).
שלונסקי משכית דרך מלון מנדרין ודרך הכורכר

מסלול רכיבה למגיעים מת”א מרח’ שלונסקי: חלופה ב’

החל מנקודה 6, יש אלטרנטיבה לדרך הכורכר. חלק משביל העפר המתואר עלול להיות חולי בקיץ ובוצי בימי גשם.
6. חוצים לצד המערבי של רחוב 2040.
7. ישר ברחוב 2040, רוכבים בצד המערבי עד רחוב יוניצמן (מדרכה מאספלט)
8. ימינה לרחוב יוניצמן, רוכבים עד הגשר שעל דרך נמיר (כביש)
9. חוצים לצד השני של רחוב יוניצמן.
10. שמאלה לשביל עפר צמוד לשדה, במקביל לדרך נמיר.
11. ישר על שביל העפר, רוכבים לכיוון צפון עד קצה השדה
12. שמאלה בקצה השדה, רוכבים לכיוון מערב עד שאפשר לצאת מהשביל לדרך המרינה.
13. ישר בדרך המרינה, רוכבים לכיוון מערב, בצד הדרומי, עד הכיכר הראשון.
14. ימינה לרחוב נעמי שמר, רוכבים לכיוון צפון בצד המערבי (מדרכה מאספלט).
15. חוצים ברמזור את רחוב אבא אבן
16. ישר ברחוב נעמי שמר, רוכבים לכיוון צפון בצד המערבי (מדרכה מאספלט).
17. ימינה ברחוב מדינת היהודים, רוכבים לכיוון מזרח בצד הדרומי (שביל אופניים)
18. שמאלה לרחוב משכית (מדרכה).

מסלול רכיבה באופניים למגיעים מכפר סבא, רעננה, והרצליה:

נקודת מוצא: רחוב קורן פינת רחוב הבריגדה היהודית בהרצליה.
מסלול (כ-5 ק”מ): ראו תמונת מפה.
קישור למפה: Google Maps
מסלול מרחוב הבריגדה פינת ירושלים בהרצליה עד אזור התעשיה הרצליה פיתוח

מסלול למגיעים מרמת גן: מרחוב אבא הלל סילבר בר”ג לרחוב אבא אבן באזוה”ת הרצליה פיתוח

מסלול שרובו עובר בשבילי אופניים בתל-אביב והרצליה, למעט 1.6 ק”מ של דרך כורכר בין מלון מנדרין לדרך המרינה (חוף “הצוק”)
אבא הלל סילבר, פארק הירקון, גשר גני התערוכה, גשר רדינג, טיילת תל ברוך, רחוב 2040, יוניצמן, דרך כורכר, דרך המרינה, נעמי שמר, אבא אבן.
מסלול מרמת גן להרצליה

מסלול למגיעים מרעננה: מרחוב אחוזה ברעננה לרחוב אבא אבן באזוה”ת הרצליה פיתוח

מרחוב אחוזה ברעננה לרחוב נעמי שמר באזוה”ת הרצליה פיתוח.
וכן – מרחוב ויצמן בהרצליה לרחוב נעמי שמר באזוה”ת הרצליה פיתוח.
מסלול מרעננה להרצליה

מסלול למגיעים מרמת השרון: מרחוב אוסישקין ברמה”ש לרחוב מדינת היהודים באזוה”ת הרצליה פיתוח

רמה”ש, אוסישקין > שדרות ביאליק > שדרות ויצמן > קהילת וילנה > למרחב > לוחמי הגטאות > הנ”ץ > אשל אברהם > שבילי עפר קיבוץ גליל ים > הרצליה, רחוב הרב קוק > בן ציון מיכאלי > גשר מעל נתיבי איילון בסמוך לתחנת הרכבת > דרך משה דיין > שפיים > אל על > גשר מעל כביש חיפה (כביש מס’ 2) > מדינת היהודים.
רמת השרון הרצליה

תשומת לב המגיעים מנתניה
עקב עבודות על כביש 531 ייתכן שהמסלולים המוצגים בהמשך חסומים בחלקם. לפיכך, עליכם לברר עם חברים שנוסעים בהם אם חלו שינויים.

מסלול למגיעים מנתניה: משדרות בן גוריון בנתניה לרחוב מדינת היהודים באזוה”ת הרצליה פיתוח

מוצא: נתניה, שדרות בן גוריון. יעד: הרצליה, רח’ מדינת היהודים
אורך המסלול כ- 22 קילומטר  והוא נמשך כשעה וחצי ברכיבה רגועה.
1.     יוצאים מהיציאה הדרומית (לכיוון איקאה ובית יהושע) של נתניה – לכיוון כביש 553.
2.     פונים שמאלה לכניסה לכביש תחנת הרכבת של בית יהושע (לא נכנסים למתחם התחנה).
3.     ממשיכים ישר (דרומה) הכביש מתעקל ויורד תחת הגשר ונצמד אליו ימינה.
4.     ממשיכים עם הכביש ופונים דרומה\שמאלה בצומת ה T – לכיוון חורשת האקליפטוסים.
5.     הכביש יעלה על הגשר השני שתחתיו עוברת הרכבת – עוברים את הגשר מזרחה ובסופו פונים ימינה-דרומה.
6.     הכביש הופך לדרך עפר – ממשיכים ישר דרומה כאשר מצד ימין המסילה.
7.     בשלב כלשהו דרך העפר הופכת לכביש (זהו הכביש מבני ציון\חרוצים\צומת הדרים לכיוון רשפון) – הממשיך עד לצומת T (עם הרכבת) – שם עוברים שוב לדרך          עפר המתחילה בגבעה כאשר הרכבת עדיין מימין.
8.     דרך העפר ממשיכה דרך מטעים דרומה עד לעוד מפגש עם הרכבת – ממשיכים בו ישר דרך שביל המטעים.
9.     ממשיכים דרומה עד בית הקברות של בית שמריהו – ניתן לעקוף אותו משמאל או לחתוך דרכו.
10.   דרך העפר תהפוך שוב לכביש משובש קמעה – שיתחבר לכביש ראשי –הוא “דרך המעפילים” – ובו פונים ימינה ורוכבים מערבה עד לפניה לרחוב “נורדאו”
11.   פונים דרומה–שמאלה לרחוב “נורדאו” עד לסופו – הוא יהפוך לרחוב “אל-על” ובסופו מגיעים לגשר מצד ימין-מזרחה המעביר לתוך הרצליה פיתוח לרחוב “מדינת         היהודים”

מסלול אופניים מנתניה להרצליה מקטע 1
מסלול אופניים מנתניה להרצליה מקטע 2
מסלול אופניים מנתניה להרצליה מקטע 3

מסלול למגיעים מנתניה: משדרות בן גוריון לכפר שמריהו

מוצא: נתניה, שדרות בן גוריון. יעד: כפר שמריהו (ממשיכים לאזוה”ת דרך הרחובות של הרצליה פיתוח).
אורך המסלול כ- XX קילומטר  והוא נמשך כ….
המסלול מוצג במפה בעמוד ענן וכמסלול נתניה-אודים-שפיים-כפר שמריהו-יקום באתר גרופי

מנתניה, מסלול 2 מקטע 5
מנתניה להרצליה מסלול 2 מקטע 5

מסלול למגיעים מנתניה: משדרות בן גוריון (בית גולדמינץ) לכפר שמריהו

אורך המסלול כ- 17 קילומטר  והוא נמשך כשעה.
המסלול מוצג במפה באתר wikiloc.

הערות שרשם ברק (שיצר את המסלול) בתאריך 25/5/2014: בדקתי היום את המסלול הלוך וחזור במקביל לפסי הרכבת ואין שום בעיה בין אודים עד כפר שמריהו.
לקח לי שלוש שעות לצאת ולחזור הביתה. הצד המזרחי של הפסים מהיר ומסוכן בגלל כביש בלי שוליים ודרכים רחבות ונוחות מספיק גם למכוניות. לפחות השלולית הגדולה יבשה. הצד המערבי לעתים מאתגר בגלל חול אבנים עליות וירידות תלולות יותר. אף מסלול לא הייתי עושה בלילה.
הסימון של שביל ישראל מגשר שער פולג דרך שמורת יקום ועד שנפרדים ממנו כשהוא
מתפצל בחדות ימינה מאד ברור. בחרתי לחבור לכביש הפנימי אל תחנת דלק יקום
מיד אחכ במקום להמשיך ישר, אבל זה אותו דבר.

דרך א – במקביל לכביש החוף, יותר רכיבת כביש מהמומלץ אבל הנחיות יותר קלות.

מנתניה נוסעים דרומה על שדרות בן גוריון בשולי עפר רחבים בצד ימין. ברחוב
עוזי חיטמן פונים ימינה ורוכבים על שביל אופניים מאספלט

ברחוב אהוד מנור פונים שמאלה וממשיכים לרכב על שביל אופניים.

חוצים את הכביש וממשיכים ימינה ולמטה לכיוון חוף פולג אבל לא פונים ימינה ולא נכנסים לחוף אלא ממשיכים עם הכביש לכיוון מלון לשעבר “החוף הירוק”, הדרך מתעקלת שמאלה ליד גדר המבנה והופכת מאספלט לדרך עפר רחבה בין שיחים.

עוברים מתחת לגשר כביש החוף ופונים ימינה, חוצים שער ברזל פתוח (יש בו מרווח לאופניים אם הוא סגור) בשלב זה ניתן להמשיך ישר לאודים ולפסי הרכבת אבל הסבר זה יינתן בעתיד. כרגע אנו עוקבים אחרי סימון שביל ישראל (לבן כתום כחול) ועולים מיד אחרי השער על גשרון מעל נחל פולג. גם את הגשרון חוצה שער ברזל עם מעבר להולכי רגל ואופניים.

בשלב זה המטרה להגיע לצד השני של שמורת יקום – יש המון דרכים לעשות זאת, ניתן
לעקוב אחרי סימון שבילים שחור או סימון שביל ישראל עד שמגיעים לכביש של תחנת דלק יקום
(קפה בונו מסעדת אסאדו). הדרך המערבית ביותר (צד ימין) חולפת ליד גדות האגם ומצריכה טיפוס של 2 מטר עם אופניים על הכתף למגרש חניה ומשם בכביש פנימי עד לתחנת דלק. הדרך
המזרחית יותר עוקבת אחרי סימון שבילים שחור אבל מפסיקה לעקוב אחריו כשהוא מתעקל
ימינה ומטפס על סינגל טכני (לא בשבילי)  אלא ממשיכה ישר אל הכביש מתחנת הדלק אל קיבוץ יקום
. בכל מקרה אם ממשיכים דרומה אי אפשר שלא להגיע לכביש תחנת דלק יקום – קיבוץ  יקום.

הנקודה להמשך ההסבר היא תחנת הדלק. ממנה יוצאת גם האלטרנטיבה.

עולים על גשר מעל כביש החוף, היות והמדרגות רחבות אפשר לעשות זאת תוך כדי רכיבה.

חוצים את התעלה ודוהרים דרומה בדרך עפר במקביל לכביש החוף. דרך העפר הופכת לכביש פנימי בין געש לשפיים.

כאשר מגיעים לכיכר האחרונה במקום להשתלב עם כביש 2, חוצים את הכביש ארסוף שפיים וממשיכים עם עוד דרך עפר מקבילה לכביש החוף. בהמשך נעבור במקביל לפארק פסלים.

המשך המסלול בדרכים שנעשות חוליות יותר ויותר דרומה עד חוף ים לפי המפה בעמוד ענן.

אני מעדיף לחזור מארסוף לרשפון על גשר מעל כביש החוף לדרך הכפרבאותה מתכונת בה חציתי מול וינגייט.

משם המשך עם רחוב הפרחים מוביל אותנו לכפר שמריהו, פונים ימינה תלוי באיזה שלב רוצים לחצות את כביש החוף שוב (יש לפחות שתי אפשרויות), לא בדקתי לאחרונה אבל ממגן דוד לרח’ מדינת היהודים הכי נוח.

אפשרות ב למסלול לאורך פסי הרכבת (תשומת ליבכם, ייתכן שחלק מהשביל לאורך פסי הרכבת חסום בשל עבודות על כביש 531):

אותו דבר כמו למעלה, רק כאשר מגיעים לתחנת דלק יקום, פונים שמאלה לאזור התעשיה של יקום, עוברים את החניה של יורופארק עוקבים אחרי שילוט שמכוון אותנו לשלמה סיקסט. ועולים על דרך עפר בהזדמנות הראשונה אחרי העיקול שמאלה. יש שם מספר גרוטאות מתכת בכניסה כמו גלגלים ענקיים של כבלי חשמל, אם זה עוזר לזכור.

ממשיכים בדרך עפר ישר עד פסי הרכבת שם פונים ימינה בדרך במקביל למסילה ודוהרים עד רשפון. שם כביש אספלט חוצה את המסלול (דרך הכפר).

משם ניתן להמשיך בכבישים פנימיים לכפר שמריהו הרצליה. ניתן גם לעבור לצד השני של המסילה ולהמשיך דרומה עד מפגש פסי רכבת עם הבריגדה בהרצליה.

המסלול חזרה מצומת כפר שמריהו לכיוון נתניה מוצג כאן

תשומת ליבכם להערה שקיבלנו ע”י מי שהעביר לנו את המסלול, ביחס למסלול חזרה – “בדרך חזרה יצאתי מאותה נקודה, ודרך פסי הרכבת, אודים, גשר מעל כביש החוף ורמת פולג לאותה נקודת התחלה. לא עברתי דרך שמורת יקום כי התחיל להחשיך, בחרתי לרכב על כביש בין בני ציון לאודים כדי להספיק, למרות שזה לא סימפטי”.

לפרטים נוספים ועדכונים:
בדוא”ל (צוות ‘רוכבים לעבודה’ בעמותת ‘ישראל בשביל אופניים’): bike2work [AT] bike.org.il
בפייסבוק: עשו לנו לייק בדף ‘רוכבים לעבודה’ בפייסבוק: facebook.com/bike2work.Israel
לבעלי חשבון גוגל+: לחצו על כפתור “עקוב” והצטרפו למעגלים של ‘רוכבים לעבודה’:  לחצו כאן