טיפים לרכיבה על אופניים עם משקפיים. ילדה עם משקפיים רוכבת על אופניים

7 טיפים לרכיבה על אופניים עם משקפיים

מאת גבי קאופמן, אופטומטריסט (פייסבוק: אופטיקה גבריאל)

היום נדבר על רכיבה על אופניים עם משקפיים.

רבים מאתנו זקוקים לתיקון ראיה ולכן מרכיבים משקפיים. כרוכב אופניים בעצמי אני מודע לבעיות שאתם חווים בזמן הרכיבה. המשקפיים מתמלאים באדים, לפעמים הן זזות מהמקום ומפריעות לנו בראיה, ואם עברנו את גיל 45 כמוני אז יכולה להיות בעיה של ראיה שונה מקרוב ומרחוק. כך שנוצרות לנו התמודדויות מיותרות בזמן הרכיבה ובמקום שנהנה מעצם הנסיעה ומהנוף שאנו רוכבים בו אנחנו מתעסקים עם המשקפיים.

כאופטומטריסט יוצא לי הרבה פעמים לייעץ ללקוחותיי מה לעשות במצב זה ואני רוצה לשתף אתכם ב 7 טיפים:

1. קודם כל חשוב שתרכיבו משקפי שמש כשאתם רוכבים בחוץ בשעות היום!
החזרי האור מכל מיני משטחים שאנו עוברים בדרך מסנוורים אותנו ועקב זה העיניים מתעייפות. קרינת ה UV מאד גבוהה ולכן היא מזיקה וגורמת למחלות עיניים. אל תוותרו על משקפי שמש איכותיים.

2. למי שהמרשם במשקפיים שלו לא גבוה (כלומר עד 4.00 – או 4.00 +) ניתן וכדאי לעשות עדשה מיוחדת (שכוללת את המרשם) ומורכבת לתוך משקפי שמש ספורטיביות. זוהי עדשה שבנויה במדויק כמו עדשת משקפי השמש כדוגמת Rudi project או Extreme. בעדשה כזו מקבלים שדה ראיה מלא ברכיבה וניתן לעשות את העדשות במגוון צבעים וציפויים (כגון ציפוי מראה).

3. לבעלי מרשם גבוה יותר (מעל מינוס 4:00) קיים התקן מיוחד (clip-on) שמתלבש בחלק הפנימי של מסגרת משקפי השמש (כמובן במרשם הדרוש) ומאפשר לראות בצורה ברורה עם שדה ראיה רחב תוך כדי הגנה של משקפי השמש.

4. למי שעבר כבר את גיל 45 ומרגיש שהראיה מרחוק ומקרוב לא מושלמת, קיימת עדשת מולטיפוקל מיוחדת לרכיבה על אופניים. זוהי עדשה שמאפשרת שדה ראיה מלא בזמן הרכיבה וגם מאפשרת לראות מפה / וייז/ שעון / מכוונים של האופניים ע”י שינוי זווית הראיה.

5. מומלץ לעשות ציפוי מראה על משקפי השמש כי המראה מטבעה מחזירה אור כך שחמישים אחוז מהסנוור יורד כאשר עושים ציפוי. ניתן היום לעשות ציפוי מראה בגוונים שונים כגון אפור, כחול, זהוב וכדומה.

6. לאנשים שרוכבים שעות רבות אל תוך החשיכה כך שעליהם להחליף תוך כדי רכיבה ממשקפי שמש למשקפים בהירים, אם יש להם מרשם עד 4:00 – יש אפשרות לעשות במשקפי השמש הספורטיביים עדשה מיוחדת שמשנה את הכהות שלה לפי עוצמת השמש. כך שבמהלך היום העדשה תהיה מאד כהה וברדת השמש העדשה תתבהר עד שבלילה העדשה תהיה שקופה לחלוטין. ניתן גם בעדשות אלו לעשות ציפוי מראה.

7. אם אתם רוצים לרכב ללא משקפי ראיה אתם יכולים להרכיב עדשות מגע באופן חד פעמי לצורך הרכיבה בלבד. היום יש עדשות יומיות חד-פעמיות שמרכיבים וזורקים בסוף היום. אם לא הרכבתם עד היום עדשות מגע חשוב מאד שתעברו בדיקת התאמה אצל אופטומטריסט.

מאחל לכם נסיעה נעימה ובטוחה.