“בקצב בו סוללת העירייה, ייקח 30 שנה לסיום רשת שבילי האופניים”

מאת ערן שחורי, חבר בצוות ‘מדיניות ציבורית’ ורכז פעילות ‘רוכבים לעבודה’ בעמותת ‘ישראל בשביל אופניים’. הפוסט מייצג את דעתי ואינו מייצג בהכרח את עמדת העמותה.

פורסם בתאריך 5/5/2018

אחד המועמדים לבחירות ברעננה צוטט השבוע במקומון ‘צומת השרון רעננה’ אומר: “בקצב בו סוללת העירייה, ייקח 30 שנה לסיום רשת שבילי האופניים”. אני מסכים עם דבריו, שנכונים לא רק לרעננה, אלא לכל הערים בישראל.

מי שקרא את הפוסט שכתבתי בחודש ינואר השנה על הבטחות הבחירות הלא ממומשות של זאב בילסקי (ראש עיריית רעננה שפרש לאחרונה לתפקיד ראש מטה הדיור) יודע שברעננה כמעט שלא נסללו שבילי אופניים (למעט בודדים ולא מקושרים ביניהם) ולכן מקוממת תגובת העיריה כפי שהובאה בסוף הכתבה כדלקמן: “טענותיו של המתלונן מופרכות והעובדות מצביעות אחרת: קצב סלילת שבילי האופניים בעיר הוכפל בשנים האחרונות וצפוי לגדול עוד יותר. לאחר תכנון מקצועי של מערך שבילי האופניים, שאותה הובילה הנהגת העירייה הנוכחית, נסללו עד כה למעלה מ-9 ק”מ ומעל ל-6 ק”מ נוספים מתוכננים להתבצע בשנה הקרובה. עיריית רעננה רואה בפיתוח שבילי אופניים יעד חשוב ותמשיך לרשת את העיר כולה בשבילים שיאפשרו לרוכבים רכיבה בטוחה ונוחה”.

את התכתובת שקיימתי עם הגורמים הרלבנטיים בעיריית רעננה הפניתי לאחרונה לאיתן גינזבורג שהחליף את זאב בילסקי ומתמודד בבחירות לראשות העיר. איתן אף נפגש לאחרונה עם אחד מתושבי העיר בעניין היעדר שבילי אופניים בעיר, עובדה שאינה מאפשרת להתנייד על אופניים באופן בטוח. בסוף ההודעה ששלחתי לאיתן כתבתי: “…בסופו של יום, אתם נבחנים במעשים. מדיניות העיריה צריכה להיות מגובה בהצהרת מדיניות מחייבת, במתווה פעולה שאפתן ומעשי למספר שנים, ובתקציב מתאים, מאושר. לאור מקרה בילסקי שהתחייב בכתב ולא מימש את התחייבויותיו, אינני יודע כיצד ניתן לחייב מועמד לבחירות לעמוד בהתחייבויותיו, ולכן אני משאיר את השאלה הזו פתוחה לך ולמתמודדים האחרים.”

מצביעים על מה שחשוב שבילי אופניים

מצביעים על מה שחשוב תשתיות לרכיבה על אופניים בעיר