שדה ירוק מול הפקק הקבוע בדרך לעבודה באזור התעשייה הרצליה פיתוח

בזמן שאני נהנה לדווש לצד השדה הירוק בדרך לעבודה בהרצליה פיתוח, מרבית העובדים תקועים בפקק.

מאת ערן שחורי, חבר בצוות ‘מדיניות ציבורית’ ורכז ‘רוכבים לעבודה’ בעמותת ‘ישראל בשביל אופניים’, 27/7/2018.

כמה מהנהגים שעושים דרכם לעבודה נהנים מתמונות של שדה ירוק ואיסוף בטטות כמו אלו שצילמתי בימים האחרונים בדרכי לעבודה באזור התעשייה הרצליה פיתוח?

בזמן שאני מדווש בדרך לעבודה ומקיים את המלצות ארגון הבריאות העולמי לפעילות גופנית אשר ממליץ על לפחות 150 דקות של פעילות בשבוע, אלפי נהגים “מבלים” בעמידה בפקקים בדרך לאותו איזור תעשייה.ראו צילום המסך מ’ווייז’ בהמשך. התמונה ודאי מוכרת לכם.

לא כל העובדים מעוניינים ויכולים להגיע לעבודה באופניים, אבל אם שביל העפר שבתמונות היה הופך לשביל אופניים מכוסה אספלט, מספר רב יותר של עובדים היה מוכן לנסות להגיע לעבודה באופניים (נשים לרגע בצד את נושא המקלחות). ברור לי שזה יקרה, אבל אפשר היה לקצר את התהליך שהחל מפנייה לעיריית הרצליה לפני כמעט 9 שנים (!) ועדיין אין לו מועד מתוכנן לביצוע. כל הגורמים המעורבים מבטיחים שכך יקרה, אלא שבפועל התכניות תקועות ואין צפי לסיום שלב התכנון.

מעוניינים להתעדכן? לחצו ‘לייק’ בדף ‘רוכבים לעבודה‘, ובלחצן ‘עוקב’ סמנו ‘הצג תחילה’ (כדי שפייסבוק תציג את כל העדכונים שעולים לדף).

שביל אופניים להרצליה שדה בטטות

שדה בטטות לצד שביל עפר שמשמש רוכבי אופניים בדרך להרצליה. ברקע בנין אזוה”ת הרצליה פיתוח. בניין מיקרוסופט החדש בבנייה. צילם: ערן שחורי


שביל אופניים להרצליה שדה בטטות מהרצליה לתל אביב. צילם: ערן שחורי

שדה ירוק לצד שביל עפר. מבט מהרצליה לכיוון תל אביב. צילם: ערן שחורי


משקים את שדה הבטטות

משקים את שדה הבטטות


אוספים בטטות מהשדה מול סינמה סיטי הרצליה

אוספים בטטות מהשדה מול הסינמה סיטי הרצליה


פקק ביציאה מאיילון צפון לכיוון אזור התעשייה הרצליה פיתוח. צילום מסך: ערן שחורי

פקק ביציאה מאיילון צפון לכיוון אזור התעשייה הרצליה פיתוח. צילום מסך ‘ווייז’: ערן שחורי


כתבות קשורות:

מוצרים לרכישה באתר:

אתר זה הינו אתר חברתי שתורם חלק מהכנסות החנות שבו לפעילות חברתית וסביבתית. הכנסות אלו תשמשנה אותנו לפיתוח ולהפעלת פרוייקט ייחודי שמטרתו לעודד עובדים להגיע לעבודה באופניים, משמע ברכישת מוצרים בחנות זו אתם מסייעים להפחתת עומסי תנועה (פחות רכבים על הכביש); להפחתת עומסים על מערכת הבריאות (פעילות גופנית מונעת מחלות, מאריכה חיים ותורמת לאיכות החיים); ולהפחתת פליטת גזי חממה (אשר גורמים להתחממות הגלובלית ולשינויי האקלים).